Rhinoceros ile Yüzük Tasarımı

Gökçe Gün  - 15.02.2010

Adım adım modelleme ve giydirme aşamaları


Bu tasarımda kullanacağımız programlar. Rhinoceros 4.0, Rhinogold 2.0 ve Vray for Rhinoceros. Bu proglamlardan sadece Rhinoceros 4.0’a sahipseniz de tasarımın bir çok aşamasını yapabilirsiniz.

Pekala bu kadar girişten sonra artık modellemeye başlayabiliriz.
Modelleme aşamasındaki sayılara her aşamada sağdık kalmak zorunda değilsiniz. Hatta bağzı küçük değişikliklerle ortaya kendinize ait bir tasarım çıkarabilirsiniz. İlk yapacağımız kısım yüzük koludur. Bu kısımda iki tane iç içe daire çizerek başlayacağız. Yarıçapı 32.713mm olan bir çember çizelim. Sonra bu çemberin iç kısmına, merkezi bir önce çizdiğimiz çemberin merkezinden 2.65mm yukarıda, yarı çapı 24.497 olan bir çember daha çizelim. Bu çemberlerin yarıçaplarının böyle küsüratlı sayılar olmalarının nedeni yüzük kollarının standartlarıdır arkadaşlar. Bu yüzüğümüz Türkiye standartlarına göre 16 numaradır.

Devam etmeden önce sizinle son bir ön bilgi paylaşmak istiyorum. Modellemelerinizde hangi programı kullanıyor olursanız olun ve ne büyüklükte bir tasarım yaparsanız yapın, dünya koordinat düzleminde nerede olduğunuzu bilmeniz sizin için büyük avantajlar sağlayacaktır. Bu nedenle dairesel bir objeyle başlıyorsanız merkez noktasını ya da köşeli bir objeyle çizime başlayacaksanız köşe kısmını orijin noktasına (0,0) oturtmanızı tavsiye ederim.

Üstteki boşluğu yaratmak için line komutunu alalım. İçteki çemberin merkezinden 10mm aşağıya bu çizginin ilk noktasını koyalım. İkinci noktayı koymak için polar kordinat sistemini kullanmamız gerekiyor, klavyeden @50<53 yazalım. Bu yazdığımız şu anlama gelir, bağıl polar kordinat sisteminde 53 derece açı altında 50 birim ileriye bir nokta koy. Sıradaki işlem bu çizgimizi simetrik alacak şekilde yüzüğün diğer kısmına aynalamak. Aynalama işleminden sonra çizgilerimizi ve çemberlerimizi resimdeki gibi görünecek şekilde trim komutuyla budayalım. <Resim 1>

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

hosting çözüm ortağı mailing çözüm ortağı